12 April 2015

Wahai Nujum Pak Belalang Hilang Pisau Di Telek Parang

Seorang MantanPerdana Menteri yang masih cerdas akal fikirannya walaupun telah berusia 90an telah mengeluarkan soalan kepada Perdana Menteri Pak Belalok;

Soalan  : Dimanakan tuan menyimpan harta karun yang dilarikan ke Pulau Buaya (Cayman Island) itu?. Khabarnya telah dibawa pulang tetapi di sembunyikan di Pulau Temasek.

Jawapan : Harta karun itu telah di odit oleh Akauntan Negara dan PAC. Saya tidak akan bersubahat dengan penyelewengan dan penyalah-gunaan


Soalan : Siapakah agaknya yang mengarahkan Bentara Sirul untuk membunuh Puteri Altantuya


Jawapan : Saya telah bersumpah di Masjid tidak mengarah sesiapa pun membunuh Puteri Altantuya. Adakah mereka yang menuduh saya mempertikaikan kredibiliti mahkamah?


Soalan : Seorang China bernama Jho Low dikaitkan dengan skandal 1MDB. Terdapat tuduhan mengaitkan Jho Low dengan salah laku dana 1MDB.. emm Pak Belalok kenal atau tidak individu bernama Jho Low ini?

Jawapan :  1MDB mempunyai aset berbilion ringgit yang melebihi nilai hutangnya. Jika aset ini dicairkan, maka hutang 1MDB dapat dibayar. Kerajaan hanya membayar rm1 juta sebagai modal permulaan. Saya tidak terlibat dalam perjalanan urusan harian 1MDB.

Errrrr Soalan seterusnya....


Maaf Pak Belalok. Negeri Beringin Rendang ini akan di lelong esok pagi kerana tidak menjawap apa yang disoal.

Satu Satira..

No comments:

.

.

PROMINENCE BLOGGERS

SEBELAH SANA

.

.

GENERAL BLOGGING

.

.

BIZ & FINANCE

.

.

SPORTS

.

.

COOKINGS

.

.

ENTERTAINMENT & GOSSIPS

Total Pageviews

Followers

SINCE 2009 - GUESTS ONLINE